En gang om året går 12 humanitære organisationer og DR sammen og samler ind til mennesker i verdens fattigste lande. I 2019 var målet at hjælpe verdens udsatte piger, og We Love People fik til opgave at engagere danskerne i årets tema.
Men hvordan får man danskerne til at gribe en sag, de allerede er blevet overeksponeret for? Hvordan trænger vi igennem den ’charity fatigue’, der eksisterer, og hvordan får vi danskerne til overhovedet at engagere sig før showet sendes på TV?
Vores løsning var at skabe en forstyrrelse, der var præcis så påtrængende, at den kunne trænge igennem danskernes fintmaskede filter og fremprovokere en reaktion.
Vi skabte The Girl Shop, en lyserød webshop med produkter, der ved første øjekast kunne opfylde enhver lille piges drøm. Her er bl.a. årets brudekjole til barnebruden, et CE-mærket sminkesæt til den helt unge prostituerede og en let rejsekuffert til den lille flygtning.
Men bag hvert produkt gemte der sig en brutal historie fra det virkelige liv. Og det var først her, den besøgende blev gjort opmærksom på, at det var Danmarks Indsamlingen, der stod bag.
En del hadede kampagnen, og mange elskede den. Og vigtigst af alt, så var Danmarks Indsamlingen 2019 den 13. i rækken, men den første nogensinde til at mobilisere så stort et folkeligt engagement allerede inden showet.